Varför sova när man kan vara vaken?

Min lille son är inne i en ålder då han hela tiden ska trotsa sömnen. Varför sova när man kan vara vaken och leka liksom?

Det har tagit sig uttryck i att han somnat lite varstans i sin kamp att hålla sig vaken. Det har varit på golvet när han lekt, sittandes i vagnen men idag var det ngt nytt :)

N brukar vanligtvis somna runt tio-halv elva på förmiddagen, sen vaknar han ngn gång innan lunch vid 12. Men idag när han fått sin frukostvälling, somnat och jag la ner honom i sängen så blev han med ens klarvaken.
Jag menar, vem har bestämt att sängen är till för att sova i? Alla vet väl att så fort man hamnat där så reser man sig och står och hoppar och dansar mot spjälorna ;) Inte sova här inte!

Så jag försökte få han att somna ända fram till halv 12 då jag gav upp och tänkte att det är lika bra att vänta till efter lunchen. Så när klockan var tio i 12 satte jag honom i matstolen och började mata honom. till en början var det precis som vanligt och han satt och mumsa i sig maten. Men efter ett par minuter märker jag att ögonlocken börjat falla ihop, han sitter och blundar och äter samtidigt, efter ytterligare ngn minut börjar han nicka till (men han äter alltså samtidigt, och jag tänkte att det var bra om han fick i sig allt. Till sist ligger han framåtlutandes (sovandes?) i matstolen och äter upp det sista. När jag sen lyfter honom ur stolen får jag en ljudlig snarkning till svar innan jag lägger ner honom i sängen där han nu fortfarande sover :D

Lilla skrotungen där! Kämpar verkligen in i det sista mot sömnen :P

Tog tyvärr ingen bild på det, men här är en bild från ett par veckor sen då han somnade sittandes upprätt i vagnen.


Kommentarer
Postat av: jessica

vilken underbar bild på Noah :) såå himla söt..

Hur e de med er då?? :) allt bra hoppas jag. kram

2009-09-09 @ 13:13:03
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Naaaw! Asså Emelie, du är såå lyckligt lottad!! :D

2009-09-09 @ 14:05:43
URL: http://another.blogg.se/
Postat av: Anna

Så söt han är :) Alexander har också lyckats somnat när jag matat honom, haha. Fortfarande ätandes.

2009-09-12 @ 08:21:29
URL: http://ambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0