Tjorvnisse

..det är min son det. Jag tror aldrig i sitt 6 månader långa liv att han tjorvat så som igår kväll. I vanliga fall brukar vi lägga honom mellan 20 och 21 ngn gång. Oftast är det bara att lägga honom i sängen med napp och snutte sen gå ut, han piper till om han tappar nappen så då får man gå in och stoppa in den men han brukar somna själv.

Igår såg scenariot helt annorlunda ut. Allt gick i vanlig ordning, han somnade t o m när jag ammade honom strax efter åtta. I vanliga fall lägger jag då bara ner honom i spjälsängen, stoppar i nappen (vilket jag också gjorde denna gång) och Noah fortsätter sova.

Jag och J kollade på en film så jag gick tillbaka till vardagsrummet och det gick väl ändå kanske en halvtimme, så hör jag Noah gnälla lite. Jag tänkte att han kanske tappat nappen så jag gick in till honom och synen som mötte mig var inte av det vanliga slaget.
Ungen låg på mage (lade ner honom på rygg) i sängen och lekte med sin kossa. Han skrattade till när han såg mig och såg hur pigg ut som helst.

Tagen på bar gärning?


Vi visste ju redan att han kan vända på sig vilket han kunnat länge. Men han hade liksom inte kommit på att han kan göra det när han ska sova i sängen, och framför allt inte att han ska leka när det är sängdags. Vi bestämde iaf att pappa ska sänka spjälsängen idag när han kommer hem från jobbet. Känns lite riskfyllt annars.

I alla fall så stoppade jag på nytt in nappen, lade honom tillrätta och gick ut. Men på en gång började han gnälla så jag tog upp honom och tänkte att han kanske ville snutta lite, visst ville han det. Han gnuggade sig i ögonen och var trött men inte somnade ungen, när han snuttat färdigt ville han bara leka fastän han var trött. Proceduren upprepade sig om och om igen, När klockan till slut var 10 lade jag mig med honom i vår säng och ammade honom till sömns där och det funkade. Han sov i ngn timme men när vi skulle gå och lägga oss vid halv 12, tror du inte att när vi kommer in så ligger ungen på mage och gnäller och leker med nappen. Var bara till honom att få snutt igen, han somnar men vill bara ligga supernära mig hela natten, annars vaknade han. Kan säga att jag inte sovit bra alls då jag knappt kunnat röra mig.

Men men, det är bara att hoppas på enklare nattning ikväll :)

Jag har ju tidigare nämnt att lilla N älskar gröt, tänkte visa ett par bilder på vårt lilla matvrak :)




Det blev ingen utflykt idag då mamma var alldeles för trött efter nattens bravader. Vi tar det lugnt hemma istället, är ändå inget roligt väder för att hitta på ngt ute, även om vi nog tar en promenad senare :)

Kommentarer
Postat av: Jessica L

Hej hej..

Gullunge där, han är ju för söt! Söta bilder på han.. Vilken söt grötpojke :)

Ska du till mammaträffen, isf ses vi idag senare..

Kram

2009-05-12 @ 09:47:53
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Linis

Hej på Er, gud vad stor han har blivit.. och toksöt! Hoppas att ni mår bra! Kramisar från mig och kusin mini

2009-05-13 @ 18:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0