Busy, busy...

Känns som det var evigheter jag skrev här, men sanningen är den att jag inte har haft tid... Jag har nämligen knappt varit hemma de sista dagarna.

I onsdags mötte vi först upp Emma och Elvira på stan. Vi gick och åt lunch på Panini och kikade även runt lite i affärer. Sen tog vi bussen ut till Malin i Alunda. Bussresan enkelväg till Alunda kostade 80kr!!! Rena rånet ju! Väl framme hos Malin bjöd´s det på tacos, senare hade hon även ett tupperwareparty då det kom lite mer folk. Bl a några välkända ansikten, nämligen Maria med Oliver och Anna med Alexander. Det var jättekul att träffa er igen!!!
Efter alla hade åkt körde hon hem oss så jag och Emma skulle slippa ta bussen med vagnarna och dessutom betala det hutlösa priset! Men vi hade det iaf supertrevligt!

 I torsdags var J ledig. Tanken var den att vi skulle gå tsm hela familjen till ÖF men lilleman var helt uppochner och sov jättedåligt under dagen så han hade precis somnat när det var dags att gå. Kändes då dumt att riva upp honom och dra med honom till ÖF, så vi var hemma istället.

Efter ÖF kom dock Emma med Elvira och Malin med Jonathan hit på middag. Det blev kycklinggryta med ris och banan. Jag hoppas det smakade tjejer ;)
Efter maten så tog hela familjen, Emma och Elvira bussen till Boländerna (Malin tog bil) för att gå på Barnens Hus som hade babykväll med "oslagbara priser" som det så lockande stod. Väl där var det smockfullt med folk och man riktigt ångrade sig att man tagit med barnvagnen då det var i stort sett omöjligt att ta sig fram, men trots tränseln så fick vi handlat lite också.
Vi köpte äntligen min efterlängtade amningskudde (med Tummen på). Jag har tjatat så om den så när J såg den där så tyckte han att vi skulle köpa den med en gång. TACK älskling!
Vi köpte även badleksaker till lilleman, vilket var väldigt uppskattat då han i badet som han fick i fredags, plaskade, skrattade och försökt fånga leksakerna då de flöt iväg :P

Gladskiten liggandes på nya amningskudden efter badet.



Sen i fredags mötte jag upp Emma på Coop i Boländerna (ja, vi hade naturligtvis barnen med oss med) . Vi gick först och fikade med J inne på personalrummet på Expert, haha. Stackars Js jobbarkompisar då hela personalrummet var fyllt av vagnar och bäbisar :P
Senare gick vi runt i barnaffärerna och klädaffårerna där, skulle leta efter kläder till Noah att ha på barnvälsignelsen, men hittade ingenting. Åkte då till stan och hade tänk att åka vidare till Gränby, men klockan var så mkt så vi gick och åt på Little Italy istället. Dit kom också min kompis Johanna som bor i Norge. Hon hade med sin sin pojkvän Micke. Det var jättekul att träffa henne då det var lääänge sen sist.
Sen åkte jag och Emma hem till henne. På vägen hyrde vi film och köpte lite gott. Det blev sent så vi sov över där sen.

På lördagen tog vi sedan en promenad till Gränby. Det var jättefint väder så det var superskönt att gå ute med vagnarna.
Väl framme på Gränby gick vi och kikade i affärerna. Det blev lite smått och gott man köpte, bl a hittade jag äntligen kläder till Noah som han ska ha på barnvälsignelsen, sen blev det också 3 dreggelscarfs. Lilleman dreglar ju så mkt nu så det var välbehövligt.
Däckade i soffan efter Melodifestivalen sen på kvällen. Var sååå slut, sen har jag också lyckats dra på mig en förkylning så idag har jag och lilla N bara varit hemma och myst. Väntar på att J ska komma hem från jobbet nu. Saknar han helt tokmycket, har knappt sett honom nu de sista dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0