Bröllop!!!!

Sist men inte minst..bröllopet! Detta ägde rum igår, och nej det var inte vi som gifte oss utan min käre barndomsvän/icke biologiska syster JOHANNA som äntligen fick sin David :)

Hon var en av de mest vackra brudar jag sett. Bröllopet var stort med 150 gäster, maten var himmelskt god och programmet perfekt upplagt. Verkligen en dag att minnas.

Menyn såg ut så här:

Förrätt: Tunnbrödskorg med renkött
Varmrätt: Buffé med potatisgratäng, italiensk kycklingfilé, dubbelmarinerad fläskfilé, sås (kommer inte ihåg vad det var för sås, men den var himmelsk), samt olika sorters sallader
Efterrätt: Glass "red&yellow" (hallon och hjortronsylt)

På det serverades även bröllopstårta samt ett stort bord med frukter samt godis och kakbuffé :D

Kan säga att alla åt ;)

Självklart måste jag dela med mig av lite bilder från dagen :)

Här har vi den vackra bruden Johanna som leds fram av sin far Niklas .


Brudens systrar Carolina och Linnéa (Linnéa var "Maid of honor")


Brudgummens syster Louise samt brudens kusin Elin.


Brudens far sjunger i kyrkan


Tärnorna


Brudparet med vigselförrättare (min pappa)


Lyssnar på sång


Duett "From this moment"


"Får jag nu presentera Herr och Fru Byman"


Är de inte vackra?


Noah myste i vagnen


Jag och min kärlek utanför festlokalen


Jag med min bror Josef


En del av festlokalen


Det lyckliga brudparet


Äkta paret Netzler


Underbara fruktfat


Tårtan och en del av godis och kakbordet


Och slutligen, den första tårtbiten skärs upp :)


Ett underbart bröllop och jag är sååå glad för brudparets skull! Ha underbara två veckor i Egypten nu! :)

Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

Å vad fint bröllop:). Jag vill också gifta mig, hihi. Måste bara säga att jag tycker att du har en superfin klänning på dig.

Hoppas allt är bra med er. Vi kasnke ses om det blir någon fika i veckan;) kram kram

2009-06-07 @ 20:20:25
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: jessica

Oj vilket fint brudpar och vilket stort bröllp med 150 personer :) Va mysigt!! Hoppas de är fint med er.. Kram

2009-06-08 @ 09:38:18
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Melinda

ååh, hade dem festen på ekeby bygdegård ? :)

där hade min mamma & hennes man sin bröllopsfest också.

2009-06-08 @ 17:23:40
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Hanna gadd

åh va vackra de va!!!

2009-06-09 @ 11:51:37
Postat av: Johanna

EMELIE! hej :) jag vill träffa dig! NU! bara jobbar och grejar i lägenheten...

vad fina bilderna är ;) om du vill får du gärna skicka/bränna ner dem på en CD till mig... har typ inga bilder :S eller Johans förstås! men inte från festen :) det är galet att det där har hänt på riktigt!!! haha fattar det inte än :P

hälsa gubben och lillskrutten från mig! så ses vi inom en SNAR framtid hoppas jag! PUSS

2009-07-01 @ 15:14:34
Postat av: Johanna igen...

måste säga en sak till! TACK för atlet min vän!! det var underbart! :D tack, tack, tack, tack!

2009-07-01 @ 15:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0