tumme-napp-tumme-napp?

Idag händer det inte så mkt här hemma. Vi har tagit det ganska så lugnt. J har ju varit ledig i helgen men idag gick han tillbaka till jobbet. Han har beställt pannkakor till middag idag, hehe. Sanningen är dock den att jag inte KAN göra pannkakor. Visst kan jag köra ihop en pannkakssmet och så, men jag kan inte steka en hel pannkaka. Bara trasiga :P
Så det blir Jocke som får stå för maten idag :P

Vi har varit ute på en långpromenad, mamma, Noah och Ronja (hunden). Det är det väl det enda vi egentligen gjort idag. Har börjat städa klädkammaren också men är inte klar än.

Imorgon blir det dock lite som händer. Mamma och Noah ska åka till stan och uträtta lite ärenden, ska bl a handla för mammafikat som vi har på onsdag.
Denna vecka ska vi vara hemma hos oss. Kommer bli jättemysigt att få hit massa mammor och bäbisar! Karro och Liam kommer också. Det kommer bli sååå kul att äntligen få träffa dem! Jag och Karro var ju gravida samtidigt och våra små guldklimpar är ju dessutom födda på samma dag! :)

Noah växer så fort nu ju! Han blir hela 12 veckor nu på onsdag. Mammas stora kille ju!
Han har kommit på att händerna är väldigt goda att äta på, och framförallt tummen. Koordinationen är som tur är inte den bästa ännu, därför blir det oftast handen som åker in i munnen men han försöker att få dit tummen. Något som mamma inte tycker är bra!  Så fort tummen åker in i munnen så tar mamma ut den lika fort, händerna kan han gott smaska på om han vill, men inte tummen :P Det räcker så bra med napp där, den kan man ju ändå ta bort senare när han blir äldre, men det är ju desto svårare med tummen. Så det sätter vi stopp för redan nu :)







Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

Håller med dig när det gäller tummen. Oliver gör likadant och jag vill verkligen INTE att han ska börja suga på tummen. Vet ju hur svårt det är att få dom att sluta och det förstör verkligen tänderna. Sög själv på tummen när jag var liten=/.

Kram på er

2009-01-26 @ 18:25:22
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: Jessica Lindell

Hej hej..

Alexander har också börjat med att stoppa i tummen.. och bara tummen inte hela handen, jag försöker också vara snabb o ta ut den.. :)



Va kulemd mamma träff på onsdag.. jag skulle vilja ha vägbeskrivning!!

Kram

2009-01-26 @ 18:40:50
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: carro - bloggar om dottern tilde

Haha Tilde gör precis likadant med tummen... Vi är också där snabbt och plockar bort den =P

2009-01-26 @ 18:49:24
URL: http://nindo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0