Trött

Det är en trött mamma som sitter här idag, inte av ngn speciell anledning men det behöver man inte alltid ha :)

Idag har mamma och Noah varit på stan och fikat med massa andra goa mammor och bäbisar (2 år - 1 månad gamla). Vi hade det verkligen supertrevligt, Noah var glad och nöjd med! När vi gick därifrån var det ett riktigt ruskväder! Fy vad det var slaskigt, och det blåste snöade och regnade i ett. Inte roligt att ta sig fram med vagnen kan jag säga!



När vi skulle ta bussen hem så åkte vi med en helknäpp busschaufför. Jag åkte med en annan mamma och hennes dotter, de bor nära oss så vi gjorde sällskap. Först när Sara (mamman) skulle gå på med vagnen så håller hon på att bli klämd i dörren då busschaufförn stängde dörrarna.
På bussen satt också en annan mamma med sin lilla dotter som nog var runt året gammalt. Lillflickan var nog ganska less på att sitta på bussen samt att hon nog var ganska så trött eftersom det här var sent på eftermiddagen. Hon grät och skrek under hela resan, lillvännen där. Inte lätt att vara liten alltid!
Iaf, ett par hållplatser innan vi skulle av så stannar busschaufförn och ropar bak i bussen:
"Kan du inte få tyst på den där ungen, jag håller på att bli galen här!"

 Mamman blev lite ledsen, hon tyckte nog att det var tufft nog att sitta med en liten ledsen tjej på en buss.
Hon mumlade för sig själv:
"Försök själv att få tyst på ett litet barn. Vad ska jag göra, hålla för munnen på henne eller?"

Kan ju säga att det var fler än en av passagerarna som reagerade på chaufförns kommentar! Jag stod där och nästan önskade att Noah och Emelinda (Saras dotter) skulle börja skrika dem med (bara för att "ge igen"). Vad är det för idiot som vräker ur sig en sån där kommentar? Så små barn kan ju inte kommunicera på så många andra sätt när de är trötta eller less. Det var ju inte hennes fel ju!

Inte nog med det, ett par hållplatser efter så kliver en annan mamma på med två barn. En pojke på runt 3 år skulle jag tro och flicka som var lite äldre. Mamman drog en sulky och pojken ville inte sitta i vagnen så barnen gick på vardera sida om sulkyn. När de är i färd med att kliva på så stänger busschaufförn dörrarna igen så den lilla pojkens ben blir klämt mellan dörren och bussgolvet. Stackarn började gråta helt förtvivlat.
Sen öppnade han dörrarna igen och de kom på bussen. Mamman hade inte sett vad som hänt så hon trodde att han grät för att hon bad honom sätta sig i vagnen så hon bad honom vara tyst. Då kommer det gråtande ur honom:
"Men mamma, bussen klämde mig!"

Fy för den busschaufförn asså! Jag var arg som ett bi när jag klev av bussen sen. Förstår inte hur han kunde bete sig sådär. Jag hade lust att ge honom en rejäl avhyvling, men det är väl förståeligt?

Nej nu är det sängdags för mig och älsk. Noah sover redan sen en timme tillbaka så jag ska krypa ner i sängen och ligga och snosa på honom. Älskar verkligen min lilla prins...och min stora! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej notera tiden du åkte och vilken linje gå in på busstorget där å anmäl han!!!!!!!!! skriv upp det du var med om sånna ska inte va chaför

2009-01-21 @ 01:42:34
Postat av: Maria & Oliver

men usch vilken hemsk busschaufför. tycker också du ska anmäla det, så får man inte bete sig.

2009-01-21 @ 05:02:53
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: carro

men fyfan vilken jäkla idiot!!

2009-01-21 @ 06:24:06
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Nej va roligt att du hade hon:) Hon verkar ju bra

2009-01-21 @ 09:47:44
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

haha aa dom sexigaste:P

2009-01-21 @ 09:51:03
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Usch vilken busschaför, han ska nog byta jobba..

Stackars mamman, hon måste ha blivit jätte ledsen..

det är ju inte lätt att få tyst på ett barn..speciellt inte så litet heller..



Fikade ni med alla mammorsom jag träffade första gången?? (Johanna, malin, alexandra du och emelie?)Eller va det här några andra???





Kram

Kram

2009-01-21 @ 10:14:59
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Om ni ska fika nå mer den här månaden skulle jag kunna vara med ;) Marcus jobbar i uppsala månaden ut och pendlar så då skulle jag kunna ta tåget ner och åka med han hem. Så får jag träffa Lilla Noah och dig i verkligenheten. Plus fler mammaor kanske;) Finns inte lika många unga här som jag umågås med:P

2009-01-21 @ 10:23:37
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej Emelie och Noah!

Hoppas att allt är bra med er efter vår skräckresa på 5:an igår. Jag har skickat in synpunkt på chauffören via UL:s hemsida. Så här får det inte gå till.

Tror jag och Emelinda stannar hemma imorn, har en liten magsjuk tjej :(

2009-01-21 @ 10:46:40
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Anna och Alexander

Men fy vilken typ! Visst att man kan ha dåliga dagar men jobbar man som chaufför ska man kunna tygla det. Tycker också att du ska anmäla. Stackars lille killen som fick benet klämt :(

2009-01-21 @ 11:44:32
URL: http://ambi.blogg.se/
Postat av: alexandra

tjo! Gjorde inbjudningarna på japanphoto.se:) 10 stycken för 29 kronor tyckte jag var bra!:)

2009-01-22 @ 08:42:51
URL: http://mammatilldominic.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Torsdag fredag nästa vecka har ja annat för mig. Men det kanske går i början av veckan:) ?

2009-01-22 @ 10:03:02
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Låter bra det : ) tar 11 tåget från Gävle så jag är väl i Uppsala tio 12.

2009-01-22 @ 19:21:03
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0