Sent inlägg

Nu i skrivandets stund är klockan 23.41. Med andra ord efter läggdags för lilla mamman, men tänkte hinna med att skriva ett inlägg här innan jag kryper till kojs.
Istället för att åka till Boländerna och IKEA igår så blev det att vi åkte till Gränby. Vi har inte varit där sen de byggde om så var kul att gå runt och kika på hur det numera ser ut. De har ju öppnat tre nya barnklädesaffärer där, nämligen Name It, Rackartyg och P o P. Ni kan ju ana att det kliade i mammas fingrar när man gick runt där. Hittade ju sååå mkt fint till lillprinsen! Men men, snart kommer pengarna och då blir det att handla lite ;)

Nu mera kollar jag ju nästan inte på kläder till mig själv, utan bara till Noah och J. Jag som i normala fall älskar att prova och köpa kläder samt har en garderob som verkligen skulle behöva förnyas!

Anledningen till det är ju att man inte riktigt har samma kropp som innan graviditeten. Jeans som jag kunde ha utan svårigheter tre månader in i graviditeten får jag knappt upp över höfterna längre. Jag har blivit större precis över allt och blir nästan chockad när jag ser mig själv på kort numera då jag inte känner igen den person som ska föreställa mig där.
Visst är jag medveten om att kroppen förändras under en graviditet men trodde inte att den skulle förändras så mkt som den faktiskt gjort och jag längtar efter att kunna gå in i en provhytt och känna att kläder sitter bra på kroppen igen. Jag kör barnvagnsrace på dagarna nu och hoppas på att det ska ha ngn effekt. Sen ska jag även köpa ett gymkort nu i nästa vecka tänkte jag. Vill komma i bra form till sommaren igen, så nu ska Noah få vara med pappa ett par tillfällen i veckan då mamma ska få komma iväg och träna och bygga upp musklerna igen :)

Nu hoppas jag att det inte låter som att jag hellre skulle ha kvar min gamla kropp 'än Noah, för så är det verkigen inte! Skulle inte byta ut min älskade son för ngt i världen. Han är värd varenda bristning jag fått (och tro mig, det är MÅNGA) och såå mkt mer därtill!
Men jag tror att det är viktigt att man som mamma trivs med sig själv med. För en glad mamma ger en glad familj, eller hur? :)

Imorgon blir det att fika med ett gäng mammor, och på onsdag ett annat gäng mammor! :D Så kul att komma ut och träffa lite mamas och andra småpluttar :)

Här får ni iaf en bild av mitt charmtroll som mamma älskar över allt!




Kommentarer
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Du har precis rätt där med träning och kroppen. Man blir ju gladare. Har ju haft turen att jag kommer i alla mina kläder då dom till och med är förstora. Vet inte hur jag lyckats men har gått ner 21kg sen Liam kom och jag gick ju upp 18kg. Men sen har jag ju tappat mycket muskler. Så det är väl därför :P

2009-01-20 @ 12:02:34
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Hej hej vännen..



ja visst förändra kropparna efter att man har haft en bebis i magen. Jag blir ibland ledsen när jag kollar mig i spegeln och ut och springa skullee jag varje dag, så de gjorde jag en endaste gång sen ångrade jag mig. Efterso jag blev kall och fick mjölkstockning..då fick jag pumpa ut hela tiden, och jag de var inge kul.. så därför blir det promenader nu och sen när jag slutat amma så blir de mer intensiv tränning.. va tänkte du träna för nåt? Något tips till mig??



Kramar

2009-01-20 @ 14:27:13
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anna och Alexander

Jag håller med om att en glad mamma ger en glad familj :)

Jag fick också massa bristningar.Hoppas att de bleknar bra men Alexander är iaf värd varenda bristning :)

2009-01-20 @ 14:28:37
URL: http://ambi.blogg.se/
Postat av: Sandra [snart 2barnsmamma]

Hej!

Ja han såg ut att vara ett riktigt litet charmtroll! :)

Fin blogg du har förresten! :)

2009-01-20 @ 14:31:28
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Postat av: Farmor Ulla

Förstår att du älskar din lilla son .Han är sååå söt!!!!!!!!!!!!!

2009-01-20 @ 15:53:47
Postat av: Maria & Oliver

Kan inte annat än hålla med när det gäller förändringar med kroppen. Man blir ju lite smått deprimerad när man ser sig själv i spegeln med alla bristningar och degmage=/. Men förmodligen så bleknar bristningarna och magen blir fastare, men det kan nog ta lite tid. Det är ju tur att man har fått nått så himla fint utav allt det där;). Hoppas vi ses imorgon på fikat kram

2009-01-20 @ 16:49:27
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: Hanna Gadd

Hej! Kul att läsa din blogg!

ja det där med bristningar ja..:-) jag har överallt, en säckig mage med ärr:-) Najs, men det är värt det! Men jag vill oxå träna bort det mesta, man mår nog bättre. men man ska vara nöjd med sig själv...jag tog inte tag med vikten med abbe förrens efter ett år, ville njuta som tjockis ett tag:-) Kram

2009-01-24 @ 00:20:10
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com
Postat av: Kelly - Williams mamma

Gud så söt :P

2009-02-16 @ 10:09:11
URL: http://mammakelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0