Dålig mamma!

Usch vad jag har gråtit ikväll. Anledningen till det ska ni få höra.
Min lille prins har väldigt små och söta, men ack så vassa naglar, och de växer som ogräs! Måste klippa dem varannan-var tredje dag för att han inte ska riva sig.
Iaf, så köpte jag innan han föddes ett litet manikyrset för bäbisar där det fanns en babynagelsax och en babynagelknipsare.
Jag har hela tiden använt nagelsaxen, det har varit lite bökigt eftersom att min lille tjorv inte vill hålla sina fingrar stilla ens när han sover men det har gått smärtfritt iaf.
Jag hörde av ett par andra mammor som använt nagelknipsare att det funkat jättebra för dem så tänkte att jag testar det ikväll.
Jag börjar klippa lillfingernageln och klipper därefter de andra naglarna på handen. Det går betydligt snabbare och han bryr sig inte lika mkt om det som med saxen. När jag kommer till tumnageln och klipper den, så börjar min älskling att skrika. Jag tittar då ner på tummen igen och ser att jag råkat klippa honom i fingret och att det nu blöder lite grann. Jag tar snabbt papper och håller emot men det tar en lång stund innan det slutar blöda. Noah slutar gråta nästan på en gång och är sedan glad och pratar och skrattar, men mamma är det inte lika bra med. Jag storgrinar och undrar vad det är för en mamma som klipper sitt barn i fingret egentligen?

Jag känner mig verkligen som världens sämsta mamma. Min lilla älskling, tänk att jag gjorde illa honom! Jocke var ute med hunden när detta hände och hittade alltså mig storgråtandes när han kom in. Han sa att sånt kan ju hände vem som helst och att det inte gör en till en dålig mamma, och att Noah ju mår bra nu. Men jag känner mig ändå som en dålig mamma!

Nu sover Noah gott i sängen men jag sitter fortfarande och gråter. Stackars min lilla pojke!

Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

Men gumman inte är du en dålig mamma heller. Men jag förstår dig, är jätte rädd när jag ska klippa Oliver. Men man är ju så försiktig som man bara kan, men tyvärr så är det sånt som händer ibland. Anklaga inte dig själv nu, du är den bästa mamma Noah någonsin kan ha=)

kram på er

2009-01-27 @ 02:54:57
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: carro - bloggar om dottern tilde

Nej men huvva, men inte är du en dålig mamma för det! Det kan ju hända precis vem som helst..

Själv bet jag sönder kanterna på naglarna för att sedan dra av dom, märkte när jag var klar att jag dragit av för nära huden och det småbödde lite..

Så du är är inte ensam med att va lite klumpig :)

2009-01-27 @ 06:43:24
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: nathalie

Då är jag också en dåligt mamma gumman !! :)

Samma hände oss när jonna var liten bebis.

Visst kan det kännas tungt och jobbigt.. men som sagt, Det kan hända precis vem som helst..

Och en bättre mamma än dig finns inte !!



Kram på er !

2009-01-27 @ 08:43:53
URL: http://nathaliebrundin.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej nej nej, inte är du en dålig mamma. Du är världens bästa mamma för lilla Noah.

Såna saker kan trott eller ej, hända för mig också, och då är mitt lilla bus ändå över året. Men det är sånt som händer. Men vi är ändå världens bästa mammor :-)

Kram

2009-01-27 @ 09:24:03
URL: http://sarajohanna.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Men gumman.. inte ska du vara ledsen för det där. Du är ingen dålig mamma, de kan ju hända vem som helst.



Kram kram :)

2009-01-27 @ 15:23:36
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Du är världens finaste och duktigaste mamma <3

2009-01-27 @ 15:28:44
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ju super duktig! em sånt kan hennda alla

2009-01-27 @ 19:54:58
Postat av: Gammelfarmor

Emelie du är ingen dålig mamma! DU är en underbar mor. Så var nu en glad mamma.Jag älskar dig och din familj!

2009-01-28 @ 10:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0