Besök

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar och det ber jag så mkt om ursäkt om :)
Igår åkte jag och Noah ner till Boländerna en sväng, vi skulle handla present till lilla Elsa som kom hit idag sen skulle jag också köpa Salsyvase salva till Noah för hans skorv. Så nu ska den bort!
Köpte även ett babyschampo, har använt babytvål hittills och det har funkat bra men känns som att när salvan sen ska bort är det bättre att använda ngt som är helt anpassat för håret, så imorgon blir det att få bort skorven iaf.

Igår hade J över ett par kompisar här och sen gick de ut på kvällen. Så mamma och Noah var själva hela igår kväll innan pappa kom hem sent, men vi hade det så mysigt ändå! Låg och gosade ner oss i soffan till en mysig film. "Stunder av lycka" hette den, superfin och sorglig så mamma grät floder kan jag säga ;) Nu är jag ju inte längre gravid så får väl skylla på amningshormoner istället :)

I morse tog vi oss en liten sovmorgon till halv 11 (även Noah). Sen var det bara upp och fixa oss i ordning lite grann då vi skulle åka och storhandla idag. Vi har ju inte bil och kan ju bli lite bökigt att storhandla utan det, så min pappa kom och körde oss till Willys så vi kunde handla där. 1883,50kr gick kalaset på. Vi hade ju i princip helt tomt i skafferierna så det var verkligen i behov av en påfyllning, nu har vi iaf mat hemma för ett bra tag framöver :)

Sen var det bara hem och laga mat för vi skulle ju få gäster kl 17.
Det blev hemmagjord klyftpotatis och kycklingfilégryta med västerbottenost, vitvin och grädde :) Till det en god sallad.
Till efterrätt så smulade jag digestive kex i en skål, sen hade jag på vaniljkesella och in i frysen. Innan servering toppade jag med hallon.
Tove och Elias gillade maten iaf. Vi hade det supertrevligt ikväll och de hade även med en liten present till Noah. En tröja där det står "Hug me" och matchande strumpor! Supersött!
Och deras lilla Elsa var ju sååå söt! Hon väger ca 3600gram nu och blir en månad på måndag. Tänk att Noah har varit ännu mindre än så! Helt galet ju, han såg ju ut som en jätte i jämförelse nu :D Fast han är fortfarande mammas lilla plutt!

Nu åkte de för ca en timme sen. Supetrevligt har vi haft!
Ska gå och sätta mig i soffan nu och gosa med min stora älskling, den lilla sover nu men han lär nog vakna snart :)

Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

hmm vi skulle också behöva storhandla, e verkligen dålig på att göra det. har planerat att börja hur länge som helst nu,hehe. mums det lät riktigt gott både middagen å efterrätten=). ha det så bra så ses vi på onsdag;) kram

2009-01-25 @ 14:29:27
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: Jessica Lindell

Åh va gott det såg ut hela middagen och efterätten :) smaskens :D



Kram kram

2009-01-25 @ 15:23:29
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Jessica Lindell

Föresten har du något recept på kycklinggrytan.. de lätt ju så gott :)



kram

2009-01-25 @ 16:43:29
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anonym

hej em =) men gråta till film de är väl typisk dig de ;) men du e så skön du känner med alla även om någon mår dåligt love you puss /sara

2009-01-26 @ 00:24:33
Postat av: Kicki

oj han va inte lång din lilla :) kevin är 7veckor och 56,5cm lång och väger 4625, eller han vägde det i tisdags :)



jag tror också det här med blöjor är en smaksak. men kul att veta vad andra mammor har för erfarenhet :)

2009-01-26 @ 00:53:21
URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Jo jag har köpt tågbiljett så vi kommer :) på FL heter jag Fillifjonkan88 men är det några andra mammor som åker från stan? så kanske man kan åka buss med dom ? eller nått

2009-01-26 @ 14:04:50
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Föresten fick du inte mitt mejl:P ? Skickade mitt nummer där;)

2009-01-26 @ 14:06:56
URL: http://karroh.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0