2-månaderskontroll

Idag har jag och Noah varit på BVC på tvåmånaderskontroll. Först vägde och mätte sköterskan honom och oj vad min lille växer! Han verkar dock ha "landat" på en kurva nu vilket är kurvan under medelkurvan, han ligger där i alla mått så han är helt proportionelig min lillprins :)

Jag fick väcka Noah mitt under hans sovstund när vi skulle iväg till BVC och då hade det också gått en stund sen han åt sist så han var så lessen när vi var hos farbror Doktorn. Trött och hungrig, lillhjärtat mitt!
Allt såg iaf jättebra ut och farbror Doktorn tyckte att Noah var så duktig och stark i nacken och benen. Han sa också att Noah var en otroligt vacker liten pojk! Men det visste ju redan mamma ;) men stolt blir man allt!

Nu ligger Noah och sover så gott och jag tänkte ta och röja lite här hemma innan han vaknar. Sen ska han ammas och bytas på och efter det ska vi ta hunden med oss och gå på dagens andra långpromenad :)

J är hemma halv åtta så tills dess ska vi hunnit hem igen iaf!

Här får ni lite siffror :)



NOAH           vikt            längd         huvudomfång

födsel:        3020gr       50cm            34cm
6 d:             2950gr  
1v 6d:         3162gr       
2v 6d:         3430gr        50,5cm         35cm
4v 2d:         3790gr        52,5cm         36,5cm
6v:             4210gr        54,1cm
8v 5d:        4820gr        56,5cm          39cm
9v 6d:        5110gr        56,8cm

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindell m. familj

åh va kul att se att han växer, nu har han blivit riktigt stor..

Lilla vänne, klart man får va lite ledsen.. alexander va också de sist när vi va hos doktorn, men på torsdag ska vitill 3 månaders kontroll plus spruta blir det då..



kram

2009-01-13 @ 21:57:21
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Lina

Stora killen =) Sååå söt outfit, älskar de där cirkus djuren! Ska införskaffa ett sådant i brunt till lillkillen i magen =)

2009-01-13 @ 22:04:24
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Joyce - Mamma Till Kemmie å Leysen

hahha han tackar :D

ja det stämmer blått å brunt :D



Måste bara säga din lilla pojke e så söt (K)

2009-01-14 @ 00:04:08
URL: http://ladiijoyce.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hej vännen! Vad kul att läsa, att Noah mår bra och växer! Veckorna bara rinner iväg!

2009-01-14 @ 10:15:42
URL: http://another.blogg.se/
Postat av: Maria & Oliver

skönt att allt såg bra ut=). vi ska på 2 månaderskontrollen på tisdag i nästa vecka.

du har fått en award av mig, den finns att hämta på min blogg om du vill ha den kram



2009-01-14 @ 21:04:32
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: Anna och Alexander

Vad söt han är, er lilla kille :)



Jag har aldrig hört om det där med en "amningstopp" men då behöver jag inte fundera så mycket på om Alex avviker från sin ursprungliga kurva. Får se var han landar sen :)

2009-01-15 @ 08:06:53
URL: http://ambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0