Elsas barnvälsignelse

Hehe, blev ett lite långt glapp mellan inläggen kände jag. Lilleman vaknade nämligen och då har man lite annat att göra än att sitta här :)
Natten mellan lördagen och söndagen var inte lång då vi var bjudna på lilla Elsas barnvälsignelse på söndagen. Så kl 8 ringde klockan här hemma, så då var det bara för mamma att hoppa upp ur sängen. Jag fixade och donade för hela familjen, fixade i ordning mig själv och Noah samt la fram kläder till J som för övrigt inte kom upp förrän kl 9. Men han var trött som jobbat mkt under veckan (han har däremot lovat mig en lång sovmorgon till helgen ;)) så han behövde nog sova den där extra timmen.
Eftersom vi båda var trötta så missade vi 9.30 bussen som vi tänkt ta utan fick ta 10.00 bussen istället vilket resulterade att vi kom lite sent till barnvälsignelsen vilket var lite tråkigt. Men men, ibland blir det lite bökigt med tider när man har småbarn som ni alla ju vet :)

Vi åkte till Storvreta en snabb sväng för att slå in paketen till lilla Elsa. Sen åkte vi tillsammans med min mamma och lillebror ut till Tove&Elias (Elsas föräldrar) där de serverade jättegod mat och en massa olika slags tårtor och kakor. Det var första gången vi såg deras hus och ojojoj vad fint de har. HELT nyrustat och sååå snyggt! Både jag och J längtade sååå till den dagen vi köper hus, även fast det inte blir än på några år :)
Det var iaf jättetrevligt folk där och hon är ju bara sååå söt,  lilla Elsa. Hon är ju nästan 8 veckor yngre än Noah och när man ser henne kan man inte förstå att Noah faktiskt varit så liten :)
Något vi märkte är iaf att Noah och Elsa har samma matschema så de skrek ikapp när de var hungriga. Sötnosarna där!

Vi kom hem strax efter 20 igår kväll och när vi lagt Noah så tittade vi på Madagaskar 2. Men jag somnade mitt i filmen, var sååå slut efter helgen. När filmen var slut så väckte J mig så gick vi och la oss.

Så såg vår helg ut iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0