Me, myself and I :)

Ikväll har jag en kväll för mig själv, det är väldigt sällsynt då både jag och J uppskattar tiden på kvällarna då vi hinner ses så vi brukar inte allt för ofta vara på olika håll. Ikväll är fallet dock annorlunda då J är på julbord med jobbet så då är jag hemma.
Måste säga att det ändå är rätt skönt att vara för sig själv ibland. Efter lilleman somnat nu på kvällen fixade jag i ordning glögg, pepparkakor med mögelost, lussebullar och mandariner, tände ljus och slog på IDOL-finalen. Riktigt mysigt måste jag säga!!!
Vet inte helt vem jag hejjar på när det kommer till IDOL, Erik är väl egentligen bäst, men jag är ändå väldigt svag för Calle, vi får väl se hur det går nu efter omröstningen...

Har varit dålig på att uppdatera i det sista, har varit rätt intensivt i det sista, har varit lite sjukdom, lite födelsedagar, skola och jobb så familjen har haft fullt upp med andra ord.
N har också hunnit med att vara på ettårskontroll. Min pojke är verkligen liten, men han är helt proportionelig iaf ;)
Skrotungen väger nu 8860gr och är 74cm lång, huvudomf ligger på 45,5cm. Han vill inte gå riktigt än, han har inget intresse för att ens försöka heller. Men det kommer när det kommer, tror det kommer komma på en gång när han väl börjar gå då han är väldigt bekväm av sig :) Han kör nämligen den enkla vägen även om han kan ngt nytt :)

Men visst utvecklas han hela tiden, man märker hur han mer och mer börjar förstå vad man säger, samt att han börjar prata mer.

Dessa ord kan han:

TITTIII/TITTA/TA = titta
MAMMA= mamma
DADA/PAPPA= pappa
TSS= puss
DÄ= där
ATTA= tack tack (han säger det oftast när han får ngt så vi tror det betyder det då vi också säger "tack tack")
NA NA= nam nam (mat)
HÄÄ (och vinkar)= hej hej (när man säger hej hej vinkar N och säger HÄÄÄ tillbaka)

Det är väl de ord jag kommer på nu som vi hittills har uppfattat :)

Som ni ser har jag julpyntat bloggen lite med. Hoppas ni gillar det :)

Här är kortet som fått bli julkortet vi skickat till släkten. Visst är han söt, vår pepparkaka?





Kommentarer
Postat av: jessica

Hejsan hejsan..



Vilken sötnos han är, så fint han sitter vid julgranen :) Alexander vill inte heller gå. Åh han blir 1 år och 2 månader. Han är inte intresserad. Jag vill ju att han ska gå men inte vill han det. Hur är det med er då? kram

2009-12-12 @ 10:48:13
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: sofia

Ååh, jätte fint kort! Han är ju super söt!

2009-12-12 @ 11:18:02
URL: http://metrobloggen.se/ung2barnsmamma
Postat av: jessica

ja absolute kan vi ses någon dag :) de skulle vara jätte roligt :) när kan ni??

ja precis de kommer snart att de båda två börja gå =) kramar

2009-12-12 @ 20:43:35
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0