Noah har fått sin första tand..

I lördags tittade lilla Ns första tand ut. Det är den vänstra nedre framtanden. Den har inte hunnit växa sig så stor än, men nog är den vass. Det river ordentligt nu när lilleman gnager på mammas fingrar :)

Söta Bea ringde i onsdags och frågade om jag ville följa med på ÖF på Heidenstam på fredagen och det tackade jag såklart ja till. Där var det inte många men det var så trevligt ändå. Det var ju jag med Noah, Bea med Sophia, Rebecka med Karim, Helena med Selma och Ronja med Charlie.
Det bjöds på både frukost och sedan marängsvsiss. Efter ÖF följde jag med Bea hem där jag blev bjuden på lunch. Sen åkte jag och mötte upp J för att åka till Willys och handla. Kvällen spenderade vi hemma framför Talang.

På lördagen åkte jag och Noah in till stan där vi träffade Petra och även Viktoria och Elin. Petra är i v.32 och är sååå söt med sin lilla mage. Hon vet inte vad det är för kön men jag tror helt klart på en pojke så vi får se vad det är för litet mirakel som tittar ut sen. Det var iaf jättekul att träffa henne och vi kommer definitivt på besök till Jkpg sen när bebisen tittat ut ;)

I söndags var jag en sväng till kyrkan, sen på eftermiddagen storstädade jag här hemma, sååå skönt när det luktar rent överallt!

Idag har vi varit barnvakt till min lillebror. J var också ledig så vi hade det jättetrevligt. Först på förmiddagen spelade vi Yatsy. Senare åkte vi till stan och för en fyraåring var det ett riktigt äventyr. Vi åt lunch på McDonalds, därefter gick vi och köpte ett lantbröd och gick sen mot Svandammen (eller ska man säga ankdammen nu när det bara är en svan kvar?). På vägen dit köpte vi oss en varsin glass, sen fick Benjamin mata ankorna. Han kastade bröd så ihärdigt att hela limpan tog slut på bara några minuter :)
Sen gick vi till lekparken i stadsparken där han fick leka ett tag innan vi åkte hem. Vi kom hem lagom till att pappa skulle hämta honom, så sen dess har vi bara tagit det lugnt här hemma. Nu har jag precis lagt Noah och J sitter framför hockeyn :) jag tycker inte att det är fullt lika roligt så jag skriver här istället. Tyvärr har inte vi hittat kabeln än så det blir ännu inga bilder, men håll ut ;)
 

Kommentarer
Postat av: Maria & Oliver

Grattis Noah till första tanden:).

Misstänker att det kommer att komma en tand här hemma snart också;).

2009-04-28 @ 06:32:06
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com
Postat av: emma - mamma till meja

vad kul, mejas första tand tittade också ut i helgen, och den andra i natt :)

2009-04-28 @ 08:40:50
URL: http://emmaoskrutten.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj stora killen fått en tand, grattis Noah!

Ja de kan vi absolut göra, Jessica verkade intresserad av att vara med också :)

2009-04-28 @ 09:26:52
URL: http://emmahh.blogg.se/
Postat av: Anna och Alexander

Vad roligt med första tanden :) Här har det känts som den varit på gång länge men det kommer ju aldrig ngn. De kan ju ha symptom så himla länge innan de faktiskt spricker ut. Hoppas bara den kan komma snart så man eventuellt får det lite lugnare hemma.

2009-04-28 @ 09:43:49
URL: http://ambi.blogg.se/
Postat av: Karro,Liams mamma <3

aa jo han är lång : ) Va roligt med tand..

Liam har också en som jag väntar på att den ska pluppa ut helt. Nu är det bara en liten vit prick.. Men det kan ju dröja länge,den har ju funnits där några veckor nu men den verkar inte vilja kläckas.

2009-04-28 @ 15:24:02
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Jessica L

Oj en tand.. va kul.. Alex börjar också få en tand men den är lite seg att komma upp, men den kommer nog snart.. annars bra med er?? :) Kram

2009-04-29 @ 11:08:43
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh det vore mys! Vet inte riktigt vart du bor, men du kanske kan maila adressen till [email protected] , du får gärna skicka med mobil nr ;) (kanske inte så bra att lägga ut på bloggen ;)) Får man ta med sig en vän? Har en kompis som har en liten son som är en månad. Sköt om dig och din söta lilla familj! Kram

2009-04-29 @ 23:22:18
Postat av: Maria & Oliver

Grattis Noah på 6-månaders dagen. Oj så tiden går fort, tycker det inte var längesen vi satt på fiket med våra magar, hihi.

Hoppas det går bra imorgon på Me&I partyt, lite synd att vi inte kunde komma. Men vi får ta å ses någon annan dag. Kram

2009-05-05 @ 11:10:19
URL: http://mariamedfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0