2 veckor...

..det är den tid som har gått sen jag sist skrev ngt här.
Jag har inte gett upp bloggen helt för er som undrar, jag har bara haft lite fullt upp med påsk, en sjuk bäbis, smålandsresa och en massa andra smågrejer. Familjen har helt enkelt fått komma först och allt annat flyttas åt sidan bl a datorn då.

Påsken tillbringade vi med min familj, jag var ju fortfarande sjuk då och tog det mest lugnt. N fick två st påskägg, ett från oss och ett från sin mormor och morfar. I det från oss låg det en leksakskyckling och en skallra. Från sin mormor och morfar fick han en T-shirt med matchande solhatt och shorts. Allt i strl 74 så han kommer nog kunna ha det på sensommaren.

Förra veckan blev också lilla N sjuk. Han blev båda hostig, snorig och förkyld, samt fick feber och var väldigt mammig. På nätterna geggade också hans ögon igen så han inte fick upp dem på morgonen. Min älskade lillskrutt. På onsdagen gick vi då till farbror Doktorn som skrev ut Minis första penicillinkur.

På torsdagen tog vi tåget till Hultsfred. Vi tog en spontantripp till Noahs farmor som bor en bit utanför Hultsfred. Hon hade ju bara träffat Noah en gång och det var enklare för oss att komma ner än för dem att åka upp så det blev smidigast så.
Noah mådde mkt bättre där på torsdagen och tågresan gick sååå bra. Han var så duktig min lillprins!

Vi var där nere fram till söndag eftermiddag. Det var verkligen jättemysigt att få komma ner dit, det är verkligen avkoppling att vara där ute på landet. Vi ska dit en hel vecka i sommar med (förhoppningsvis blir det ngn gång innan dess med) så det blir riktig semester! Noah fick också mysa massor med sin farmor och det tror jag att båda två uppskattade :)

Idag har vi varit en tur till farbror Doktorn igen. I morse när vi vaknade var nämligen min son förvandlad till en prickig korv. Jag lovar, det finns inte en fläck på kroppen som är utan prickar. Sen har penicillinet också ändrat Noahs avföring så det är som frätande. Hans lilla rumpa har varit helt röd och det har blivit stora sår. Lillstackarn har skrikit vid varje blöjbyte, inte konstigt när det måste ha svidit en massa.

Tydligen är lilleman allergisk mot penicillinet, därav prickarna. Så vi fick avbryta penicillinkuren med en gång. Prickarna verkar iaf inte störa honom på ngt sätt, klia eller svida eller så. Så det känns skönt, jag hoppas bara de försvinner snart iaf.

Vi hade också besök på BVC idag då vi vägde och mätte honom. Lilla N hade bara gått upp 320 gram på över 1½ månad. Sköterskan trodde dock att han kunde ha gått ner lite grann när han varit sjuk och att han kommer ta igen det tills nästa gång så det var inget att oroa sig för.


NOAH           vikt            längd         huvudomfång

födsel:        3020gr       50cm            34cm
6 d:             2950gr  
1v 6d:         3162gr       
2v 6d:         3430gr        50,5cm         35cm
4v 2d:         3790gr        52,5cm         36,5cm
6v:             4210gr        54,1cm
8v 5d:        4820gr        56,5cm          39cm
9v 6d:        5110gr        56,8cm
13v6d:      5745gr         59cm             40,7cm
16v6d.      6220gr         62cm
24v:          6540gr         65cm              42,2cm

Jag har tagit en hel del bilder unders dessa två veckor, men min käre fästman har lagt kamerasladden någonstans där han inte kommer ihåg. Så har tålamod, bilder kommer så snart den är funnen ;)

Kommentarer
Postat av: Josse

till rumpan och andra sår också för den delen kan man smörja med inotyol om du inte redan provat den, finns på apoteket och är super!! ett litet tips!

2009-04-23 @ 09:05:21
Postat av: Jessica L

Stackar lille Noah.. Inte lätt och ha ont i lilla rumpan när de svider och så.. Vi använde bephanten men har också hört att inotyol ska vara bra. :) Hoppas de blir bra för lille Noah nu..



Mysigt ni verkar haft det under påsken :D

Kram

2009-04-23 @ 10:59:45
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Joy

Haha! Silas är 7 veckor och väger lika mycket som din skrutt :-). Fast han är 60cm...

Kramar

2009-04-23 @ 13:43:57
URL: http://minigard.blogspot.com
Postat av: Martina

Hejsan! Kul att höra av dig:D

Allt är bara bra med oss. sj?





SV: självklart kan jag komma då:D bara kul!



Kram Martina

2009-04-23 @ 22:07:03
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Lina

Mys att träffa er i kyrkan igår,

vi får väl träffas och fika ngn dag!

Kram

2009-04-27 @ 12:19:25
URL: http://linaseto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0