Försäkringskassan

Ja, efter att ha skickat in moderskapsintyg för ca 2 månader sen fick jag igår papper från försäkringskassan. De är sega asså! Men nu har jag iaf skaffat e-legitimation och begärt föräldrapenning över nätet. Det är visserligen ett tag kvar tills jag börjar ta ut dagar, men jag hoppas ändå att inte de kommer dröja med utbetalning osv. Man har ju hört så mkt, speciellt nu under det här året om folk som fått vänta i ca 3 månader på utbetalning. Tycker att det är skandal att det kan bli så!

Iaf så har det varit lite dåligt med update de sista dagarna, i torsdags var J ledig så då åkte vi ner på stan och uträttade diverse ärenden. Vi tog också en sväng förbi Telenor där vi båda förlängde våra abonnemang och därför fick nya telefoner (!!!). Vi tog likadana så nu har jag en Sony Ericsson W890i i min ägo. Den bruna ;)



Är den inte snygg? Jocke tog en likadan fast en silvrig, men jag tycker personligen att den bruna är MYCKET snyggare ;)

Annars så var jag barn + hundvakt igår. Lillebror var här och även Ronja. De hämtade ju henne i torsdagskväll, men jag hade henne under gårdagen med, så har haft henne 5 dagar denna vecka.

Han är så söt min bror, växer så mkt och pratar oavbrutet om alla hans tankar och små funderingar, vi bakade chokladmuffins och myste :)

Idag tänkte jag ha städ/tvättdag. Ska städa här hemma, sen tänkte jag gå ner och se om det finns ngn tid i tvättstugan. Ska se om jag orkar slänga ihop ngn kaka också så blir Jocke glad. Kan säga att muffinsen gick åt igår när han kommit hem. Han är allt ett litet kakmonster ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

likadan som David! :) " Den är mocca-färgad, inte brun!" mkt viktigt ;)

2008-09-25 @ 09:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0