Förlossningen

Ja, då var man nyss hemkommer ifrån förlossningen. Har under de senaste dygnet haft som kraftiga menssmärtor i mage och rygg som strålat ut, samt minskade fosterrörelser. Fick även ett par rejäla värkar idag som verkligen kändes över hela magen!
Jag ville inte vara en sån där nojig en som åker in för minsta lilla, men eftersom att det inte avtog trots varmt bad och vila så ringde jag till förlossningen och de ville att vi skulle komma in på koll.
Så det var bara att åka in, Blev undersökt där och fick göra en CTG-kurva. Har ingen aning om varför jag inte känt bebis så mkt, hans hjärtljud låg ända uppe på 180 länge och de tyckte att han verkade vara en livlig välmående bäbis *stolt mamma* ;)

Allt såg iaf normalt ut och livmodertappen är fortfarande lång och sluten vilket är bra. Läkaren trodde att det bara är kroppen som övar inför förlossningen men tyckte ändå att det var jättebra att vi kommit in.
Vi fick även göra ett snabbt ultraljud, vår lilla skrutt har blivit så stor!!! Och han bökade på bra där inne, och fostervattenmängden var helt normal så känns bra att allt ser fint ut och det ser ut som att han stannar några veckor till iaf ;)
Har fortfarande ganska så ont, men har lugnat ner sig nu iaf :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj gumman, tur att det gick bra! Nu kommer han snatr!! =) LÄngtar! puss

2008-09-29 @ 01:58:53
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: carro

Vilken tur att du ringde! Hoppas smärtan går över..

Mysigt att få se skrutt också? :)



Igårkväll innan jag skulle sova så låg jag på rygg och johnny skulle prata med bäbis, efter någon minut så började det göra skiiiitont i ryggen, fast på ett annat sätt än vanligt ryggont. Hoppas det bara var en nerv eller något som vi kom åt... Gick över efter en liten stund så!

2008-09-29 @ 09:55:20
URL: http://medbebisimagen.blogg.se/
Postat av: karro

Nä så otrevlig människa.. Känner ingen större lust att föda här i Gävle längre. Akis värkar ju mycket bättre. Det man ser från "sjukhuset" är ju helt klart bättre än här.

Du fick ju komma upp på engång :) Fast det kanske jag skulle fått eftersom jag inte blev nått bättre av badet men hur stor lust kände jag att åka upp när den där människan jobbade?:S JO det bästa är ju att lillen mår bra alla fall:) Får väl stå ut med dessa jäkla värkar ett tag till

2008-09-29 @ 10:09:50
URL: http://karroh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0