BM-besök

Igår gick jag in i en ny vecka, men internet krånglade här hemma så blev inget inlägg då, så ni får lite info om det idag istället :)

Idag har jag också varit hos BM. Det är så roligt nu när besöken kommer så tätt, sen är det ju föräldragrupp på måndag med, så massa skoj!
Har nu gått upp 14 kg sammanlagt, det är normalt sa hon men ja, man kommer nog aldrig bli glad av att gå upp i vikt :P
Sen så har jag jättelågt blodvärde, vilket är lite konstigt då jag knaprar Niferex. Det låg bara på 89 (!!!) så det är inte konstigt att jag är så trött och känner mig yr jämt och ständigt. Barnmorskan blev lite chockad att det var så lågt, så jag fick ta två rör blod idag med vilket var lite lagom roligt.

Här kommer lite siffror iaf:

                                v. 25+0              v. 27+6             v.31+0          v.33+1
Blodtryck:
               110/79               122/71                119/81            116/70
SF-mått (mage):     24                       27,5                  29,5                 31,5
Fosterljud:               145                     150                   145                  140         
Viktökning:               +7                                                                      +14
HB (järn):                 107                                                                      89   
B - glukos:                5,2                                                                      5,3

Nu ska jag gå och fixa ngt att äta till mig, hann inte äta ngn lunch innan jag åkte så är superhungrig nu!
Lägger kanske in en magbild senare idag om jag orkar, annars får ni en imorgon!

Här kommer lite info om vecka 34 iaf :)

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Kommentarer
Postat av: Mickis

Hej= ) Mössan är ifrån H&M:) Lite negativt med den bara är att den tappat formen så snabbt, känns jätte sliten efter bara två/tre veckor:)

Kramisar

2008-09-25 @ 15:45:37
URL: http://mickispickis.blogg.se/
Postat av: karro

Ja har faktiskt ingen aning.. Har trott på flicka ganska länge men det kansek är en liten pojk ändå.

2008-09-26 @ 21:01:15
URL: http://karroh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0