vecka 36

Sen jag skrev sist har jag gått in i en ny vecka :) Känns helt sjukt hur fort tiden går, tänk att om bara några veckor har jag vår alldeles egna lilla bäbis här! Oh, vad mamma och pappa längtar efter dig vår älskade lillskrutt!

Det känns som att magen äntligen har börjat sjunka, och det gör att allt inte känns lika upptryckt. Den som aldrig har varit höggravid kan nog inte förstå den känslan, men den är inte vidare bekväm ;)

För övrigt så har det varit fullt upp de sista dagarna. I torsdags var J ledig så vi var hembjudna till min farmor och farfar på middag, jättegod mat hade farmor gjort och vi var där hela eftermiddagen. Sen på kvällen åkte vi och hämtade ut våra nya sängbord som vi beställt och innan vi gick och lade oss så skruvade J ihop dem. Det passar verkligen jättefint in i vårt sovrum! Kommer lägga in bild på det rummet senare när vi fått helt i ordning!


Min farmor och farfar, visst är de fina? :D



Jag och farmor, farmor blundar halvt men det är den enda bild jag har på oss två :)


Sen igår när J var på jobbet så åkte jag med min mamma och lillebror ut och hälsade på min mormor. Det var så mysigt att vara där och vi blev bjudna på jättegod lunch: burritos :)
Mormor hade varit så söt och virkat en del dukar till mig och även virkat en prydnadskudde samt filt/överkast till spjälsängen. Hon är så duktig på allt vad handarbete är och vår lille kommer ha världens mysigaste filt tack vare henne!
MIn lilla mormor fyller 60 år nu den 25e, så hon håller på att planera för sin 60-årsfest och är såå spänd och nervös för det. Hon har bakat hur många sorters kakor som helst och håller på att fixa och planera allt så det ska bli helt perfekt, sötmormor där. Tänk, det är inte illa sen att vara nyss fyllda 60 och gammelmormor ;)

Efter vi varit där åkte vi sen hem en sväng till mina föräldrar där vi hämtade den lilla spjälsängen (vi har en liiiten spjälsäng som lillen får ha de första månaderna innan vi byter till den vanliga) och efter det åkte vi en sväng till IKEA och köpte gardinstång till vårt sovrum. Vi kom sen hem i samma veva som J kom hem från jobbet. Så han och pappa flyttade ut en stor garderob som stått i sovrummet till klädkammaren och jag och mamma fixade i ordning spjälsängen. Så nu har vår lille plutt sin sängplats redo och väntandes på honom!


Överkastet och kudden är de som min mormor gjort och det lilla fåret som fått namnet Ulrik har lillskrutten fått från sin mormor :)

Tänkte bjuda på några bilder av min linslus till lillebror som jag för övrigt ska ha här på måndag :)







Här kommer lite info om denna vecka:

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Kommentarer
Postat av: karro

Va lustigt att vi ska ha barn nästan samtidigt. Vi är lika gamla och att min mormor också fyller 60 fast i mars och blir gammelmormor tidigt. Innan 60:D

2008-10-11 @ 23:12:43
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Hej hej.. de ser så mysigt ut med spjällsängen, inte långt kvar nu..

Kram Jessica (träff unga blivande mammor)

2008-10-12 @ 10:04:44
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0