Känner att det är dags för update nu...

Lite saker har hänt sen jag sist skrev..
Jag har börjat få mycket mer sammandragningar och har nästan konstant molvärk i nedre delen av ryggen och livmodern. Som mensvärk typ. Men det är väl livmodern som tränar sig så det ska väl bara vara bra :)
Igår så åkte jag in till Närakuten här i stan pga att jag trodde att jag fått UVI (urinvägsinfektion) och mycket riktigt så hade jag rätt så nu ska man käka penicillin i en vecka.
Inte nog med att man käkar två järnkapslar + folacin, nu ska även penicillin läggas till på listan. Knaprar hur mkt tabletter som helst känns det som.
Igår gick också min slempropp (vet att det är lite äckligt att läsa om, men jag skriver trots allt om min graviditet här så då ingår lite äckliga saker med :P). Är helt säker på att det var den, men tydligen kan den gå allt från nån månad innan förlossning till i samband med att förlossningen sätter igång. Jag hoppas att det inte är en hel månad kvar tills lillen väljer att titta ut, han får dock gärna titta ut om nån vecka eller så om han behagar ;)

Vill för övrigt säga GRATTIS till Jessica och Malin som redan fått sina små underverk. Två små prinsar!

Imorgon ska jag fika med resten av mamisarna som fortfarande går och väntar på att våra små ska ploppa ut, blir mysigt!

Sen ska också jag och älsk åka ut till mina föräldrar och måla vårt köksbord så att vi kan få det gjort ngn gång :)
Lägger kanske ut en magbild senare idag för er som är nyfikna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

heeeeej min vän!!

nu var det verkligen ett tag sen känns det som... mkt som händer med jobb o bröllop o annat.. men det är roligt!

lillbäbis växer och frodas hör jag :) längtar tills jag får träffa han! vi får höras ngn dag här! riiiing om det händer ngt hörru ;)

ber för er :)

kraaaaaam

2008-10-20 @ 12:58:51
Postat av: Johanna

det var från mig... :)

2008-10-20 @ 12:59:20
Postat av: Jessica Lindell

jaa tack så mkt, verkligen vilken upplevelse de var att föda.. :) man var lite nervös i början men de gick bra, alla där var så snälla :)



Kram jessica

2008-10-20 @ 15:02:48
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0