Mage till rygg vid 3 veckor

Ja, det kan minsann min lille herre. Jag tror inte det är särskilt medvetet precis, men varje morgon så lägger jag Noah på mage för att träna nacken och vid de 4 senaste tillfällena har min lilla 3veckorsbäbis snurrat runt till rygg. Han får ta det lite sakta i backarna tycker mamma. Såna färdigheter ska man ju inte ännu precis :)

I natt har vi lyckats avverka inte mindre än 3 pyjamasar(!!!).
Det började då igårkväll efter jag bytt blöja och satt på ren pyjamas på mini. Han fick mat och under amning så brakade det så det stod härliga till i blöjan, så efter matstunden så var det bara att byta på han igen. Väl framme vid skötbordet upptäcker mamma att han har bajs över hela ryggen och den annars vita pyjamasen hade fått en fin senapsgulfärg. Så det var bara att tvätta av lillkillen och slänga pyjamasen i smutsen och ge honom en ny pyjamas.
Precis innan vi skulle lägga oss vaknar Noah och ville ha mat och det behövdes också byta blöja, under blöjbytet lyckas lillherrn kissa ner hela sin pyjamas så det var bara att byta pyjamas igen. Denna gång klarar sig pyjamasen genom natten iaf, men vid halv 9 på morgonen efter matstund så kommer en fontän av kräks som hamnar över hela den pyjamasen. Lilleman som annars brukar kräkas i små mängder och max en gång per dag var inte sparsam denna gång och mamma hade inget annat val än att även denna gång slänga pyjamasen i smutsen :)
Så vi har under natten hunnit med både bajskalas, kisskalas och kräkkalas, festligt värre tycker mamma ;)

Nu ligger iaf Noah i rena kläder och ren blöja och sover, utmattad efter alla händelser och mamma ska passa på att hoppa i duschen. Jag och Noah ska nämligen in en sväng till FK under dagen.

Annars så har jag blivit sjuk, ordentligt förkyld med täppt näsa, hosta och ont i halsen. Jocke har precis blivit frisk från samma förkylning och jag hoppades slippa undan, men inte då. Hoppas bara lilleman klarar sig, vi får hoppas att mina antikroppar är snabba nog över till honom!

Kommentarer
Postat av: LAACY

Jaaa, de verkar som att de var så. Men har aldrig innan hört talas om semesterersättning så man blev lite fundersam, men kul med extra pengar =D



åååh, vilken tur, jag som tycker vi har proppar på oss alldels för många pyjamas!! verkar som att de går åt snabbt hehe, KRYA PÅ DIG!!

KRAM

2008-11-28 @ 10:59:36
URL: http://mami89.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Hihi.. blev mkt kalas där då.. så har de hänt för oss med.. :) hihi..



Alexander kunde hålla upp huvudet från förta början, när han kom ut.. De tyckte barnmorskan och undersköterskan var konstigt.. Väldigt tidigt.. Nu när man håller i honom under armarna försöker han stå upp.. häftigt vad våra barn kan göra..

Du får krya på dej..

2008-11-28 @ 11:29:14
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Jessica Lindell

va fin din blogg är =)

2008-11-29 @ 16:02:24
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Madde

Oj va fin din blogg blivit. :)

Hoppas ni har de bra..

Noah är verkligen jätte söt.



Krya på dig!

2008-11-29 @ 21:21:04
URL: http://linkan88.blogg.se/
Postat av: Melinda

Va fin blogg du har fått :D

2008-11-30 @ 23:08:11
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0