Första promenaden och återbesök



Idag var det dags för oss att åka in på återbesök på BB för att göra en ny läkarkoll och skriva ut Noah därifrån.
BB på väg var hem till oss redan i lördags och då gjorde de PKU-provet. Ojojoj, vad lilleman grät, och mamma började nästan gråta med :P
Men sen när det var över så fick han lite snutt så var allt bra sen igen.
De uppmärksammade också att han var ganska så gul, men eftersom att han åt bra, var pigg, bajsar och kissar så trodde de att det skulle gå över av sig själv.
Han har iaf all mat han behöver och mer därtill.
Mina bröst värker och droppar och läcker, idag på återbesöket så kollade de dem eftersom att jag haft feber i ett par nätter i rad. Men de tyckte bara att jag skulle fortsätta som jag gör. Amma, amma, amma :)

Det var vår första tur med barnvagnen och även vår första busstur. Det blev lite stressigt när vi skulle iväg, och det var ngn timme sen jag ammat han senast så när mamma bökade på han overall och grejer så var det ju inte kul alls tyckte Noah.
Vi hade egentligen tänkt att vänta ett tag med napp, men eftersom att det var så stressigt och Noah var lite kinkig så var det en nödlösning vid en busstur.
Så på vägen till stan så låg han nöjt och snutta på nappen. Men kan säga att det ännu kommer dröja ett tag innan vi börjar med napp på riktigt. Detta var ett undantag ;)

Vid läkarkollen konstaterades det att han hör och ser bra och är alldeles frisk :) Gulheten har också börjat försvinna så där går det åt rätt håll med.
Som de allra flesta nyfödda så hade han gått ner lite i vikt med och vägde nu 2950gr. Min lillunge!
Men läkaren sa att eftersom att han gått ner så lite så visade det på att jag har mycket mat, vilket alltid är skönt att höra :)

Här kommer lite bilder från idag :)









Kommentarer
Postat av: Malin och Leah

Bara ett litet tips! När vi väntade med napp så vägrade hon ta den när hon väl fick den. Jag tycker ni ska skita i det där med att vänta? suger han bra på bröstet så ge han nappen ändå! Det underlättar en jäkla massa!!!

2008-11-11 @ 16:51:45
URL: http://maliiiins.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma <3

Liam gick ner till 3500 innan vi åkte hem. Idag på BVC hade han ökat till 4030:P Mer än 1 kilo tyngre än eran Noah.. Liam var också gul. Men det börjar försvinna. Han låg precis på gränsen för solning på BB. Men det går ju över.

2008-11-11 @ 20:30:34
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vad ni är fina! Håller med Malin om nappen. In i munnen direkt, båda mina barn har krånglat ;)

2008-11-11 @ 22:01:26
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma<3

Nä precis. FÖr det är ju inte för bra att äta för mycket heller. Men alla har ju delade meningar om napp. Fast det är ju ändå man själv som bestämmer.

2008-11-12 @ 11:49:50
URL: http://karroh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0