Det regnar mjölk ^^

Det är ett intressant fenomen detta med bröstmjölk. Jag började ju läcka råmjölk redan i vecka 17, men då blev det typ våta fläckar på lakan och tröja. Nu när den riktiga mjölken runnit till har jag så det räcker och blir över. Jag har redan förbrukat ett helt paket med amningsinlägg sen i fredags (det är alltså 50st i ett paket). Sen om jag tar av mig BHn och ställer mig i duschen så bokstavligt talat bara rinner det mjölk.
Man känner sig som en mjölkko, eller som Jocke säger, jag är Noahs Drive -through :P Ens främsta funktion numera är att förvara och ge mat. Men det har ju sin charm det med :)

Lillhjärtat var vaken större delen av natten, och nu har vi börjat med napp på riktigt. Så lång var den väntan ;)
Men han har blivit så snuttig, man märker stor skillnad på när han är hungrig eller när han bara vill ligga vid tutten och mysa. Och även om det är supermysigt att mysa så, så behöver ju faktiskt mamma få sova lite också :)
Men anledningen att han var vaken i natt var nog att han hade lite ont i magen. Noah som i normala fall är en liten bajsmaskin, bajsade ingenting under hela natten. Han låg vaken istället och sparkade och skruvade sig, stånkade och smågnydde :) Sen så var det ju också en hel del snuttande emellanåt.
Men i natt var pappa snäll och tog honom fram till runt halv två så mamma fick sova lite. Sen låg vi vakna där, mamma och Noah fram till kl 5 ngnting då det vid ett amningstillfälle brakade till rejält i byxan och efter blöjbyte sov lillfisen i godan ro. Så då fick mamma sig också äntligen lite sömn :)

Nu på morgonen när vi skulle klä på Noah så upptäcker vi att han bara äger två par byxor han faktiskt kan ha. Vår lillskrutt är så liten så han kan inte få på sig 56, de bara ramlar av honom, och vi har ju inte så där överdrivet mkt kläder i strl 50 då alla sagt att de ändå bara kan ha dem i nån vecka. Men uppenbarligen så har "alla" haft barn som varit en smula större än Noah då det nog lär dröja åtminstone 2-3 veckor innan han kan ha 56 :P

Kommentarer
Postat av: M Johanna

Lillgosisen :) längtar efter att träffa han - och er med förstås :) - igen!

Emelie, glöm inte din systers födelsedag idag ;)

KRAM till hela familjen

2008-11-14 @ 16:56:51
Postat av: Jessica Lindell

Min Alexander kan fotfarande ha byxor i stl 50 då inte alla byxor i 50 men några iaf.. så de e lite kul. De flesta säger att de växer ut dem fort, vilket man trodde på men det är så svårt att veta så där i förväg. Men min Alexander är snart 1 månad.



Kram J

2008-11-14 @ 18:53:04
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0