Vecka 19 och lägenhetsvisning

Idag har jag och J varit på visning av en lägenhet i Gränby, det var en stor nyrenoverad tvåa.
Sååå fin, helt nykaklat badrum i vitt, grått och svart, klädkammare och stort förråd. Det var nymålat i vitt i hela lägenheten med stora fönster och bra planlösning och den ligger i ett barnvänligt område. Nära till Js jobb, nära till galleria och massa mataffärer. Även nära till stan.
Vi får veta om några dagar om vi får den eller ej. Håll alla tummar och tår för oss att vi ska få den!

Sen något annat att se fram emot är ultraljudet imorgon. Ser såååå mkt fram emot att få en tiit på lillskrutten i magen.
Mamma längtar sååå efter dig!

Lill*n i magen har börjat leva om en hel del nu också, h*n buffar, snurrar runt, sparkar och har sig. Speciellt på kvällarna när mamma ska sova så är det kul att buffa runt och göra sin tillvaro känd!
Men det är bara så mysigt ju!

Något som inte är fullt så mysigt är att jag börjat få foglossning, har känt av fogarna på baksidan ett tag nu, men bara om jag gått på för hårt underlag länge, eller om jag varit igång mycket.
Men sen i förrgår så gjorde sig även framfogen känd. Oh, vad ont det gör när man rör sig! Ser ju ut som en anka när man går, men det tycker Jocke är kul då han skrattar åt mig när vi är ute och går ;)



Suddig bild jag vet, men ni får nöja er med den för denna gång!

Är ju i vecka 19 nu och magen växer och mår bra. Har också fått en sån där "fin" rand från naveln och neråt. Men den försvinner lyckligtvis efter graviditeten :)


Fostret:
Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas ni får lägenheten :) Det är så sött med bebismagar, vill också ha en ;)

2008-06-10 @ 15:43:14
URL: http://spjatte.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas ni får lägenheten :) Det är så sött med bebismagar, vill också ha en ;)

2008-06-10 @ 15:44:16
URL: http://spjatte.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Gumman! Håller tummarna för er! Saknar dig så jag spricker, försöker få tag på dig var och varannan dag! puss

2008-06-10 @ 17:57:27
Postat av: carro

men ÅH vilken stor och fin mage du har fått! Jag blir så tokigt avundsjuk ska du veta!

Hoppas ni får lägenheten, håller tummarna. Håller alla tummar för att allt ska gå bra för oss imorgon också =) Nu är det nära...

Kram

2008-06-10 @ 19:32:41
URL: http://medbebisimagen.blogg.se/
Postat av: carro

bichon bolognese/coton de tulear eller hur tusan det stavas, men något sånt iaf=)

2008-06-10 @ 20:32:57
URL: http://medbebisimagen.blogg.se/
Postat av: emma

Ååh va jag längtar tillbaka till min gravidmage när jag ser din :D hiihi

2008-06-11 @ 12:06:43
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Melinda

Hoppas att ni får lägenheten :) håller tummarna !

Gud vilken söt bebismage du haar :')

2008-06-17 @ 17:38:58
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0