Städa, städa...

Tänkte passa på att utnyttja tiden nu när ens andra hälft är borta till 19 på jobb. Skulle egentligen tvätta idag, men fanns ingen ledig tid i tvättstugan så det får bli till helgen istället.
Däremot tänkte jag ta och städa av här hemma, och vattna mina lessna blommor... Jag har skaffat ett par nya blommor till köket, liljor av något slag. De måste alltså vattnas varje dag, och jag är inte en sån med gröna fingrar så för mig är det lätt hänt att glömma en dag och då slokar blommorna på en gång. Tror att jag i fortsättningen får köpa mer lättskötta blommor så att jag inte tar kål på dem, får se hur länge de här liljorna håller sig ;)

Sen tänkte jag också agera duktig hemmafru och ställa mig och röra ihop ett par långpannor. Har inget fikabröd hemma, inte för att jag behöver det men kan ju vara kul om man får lite gäster. Sen kanske också man får fler gäster om de vet att det bjuds på något gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0