Nyklippt och nyss hemkommen :)

Så var man hemma igen då, måste säga att det är blandade känslor inför det. Hemma är ju alltid hemma, men nog var det skönt att få sova i en två meter bred säng och ha 120kvm alldeles för oss själva :) Vi skulle egentligen vara kvar en natt till (vi åkte nämligen hem igårkväll) men under dagen igår så ringde mamma och sa att de var på väg hem en dag tidigare så det var bara att packa ihop och åka sen på kvällen.

Men men, vi får hoppas att vi snart hittar en ny lägenhet så man känner att man kan få komma lite mer i ordning och får mer plats!

Igår klippte jag mig också, hade hår ner till armbågen och ungefär en decimeter av det var som svinto. Så det var skönt att få bort det, men jag tycker att hon tog liite för mycket, för det var ungefär 18 cm som försvunnit istället för de 10 som var slitna. Så nu går håret ungefär 5cm nedanför axlarna. Lite för kort, men det växer ju ut snabbt igen, huvudsaken är ju iaf att det är friskt!

Hade även Hanna och Charlotte över på besök igår, var jättemysigt med lite mys bara tjejerna. Charlotte (www.isakcharlotte.blogg.se) ska gifta sig ungefär en månad innan jag är beräknad. Så vi båda två står inför stora saker i våra liv, känns så spännande!

Med mini i magen står allt väl till iaf, känner ju han flera gånger per dag nu och det är såå mysigt! Han har förresten fått sitt första gossedjur nu. Mormor (min mamma) hade köpt ett jättegulligt mjukt gosedjursfår på Öland, "till Vincent" sa hon att det var. Men vi får allt se, det blir ingen "Vincent" om mamma får bestämma ;)

Iaf, nu är jag av den åsikten att alla gossedjur under ens uppväxt ska ha ett namn, så igår under en mindre högtidlig ceremoni bestämde jag och Jocke att fåret skulle heta Ulrik (det ska vara konstiga namn ;))!

Så nu har mini en liten "Ulrik" som väntar på han!

I veckan ska jag också försöka fixa spjälsängen, ska ta mina kusiners gamla. Men slipa den och måla den vit, så att den blir helt som ny :D Blir nog jättefint!

Men nu ska jag röra på mig, ska gå ner och hämta ut ett paket som har kommit. Vi har nämligen tagit det beslut att nu var det dags att skaffa hemtelefoni, blir ju alltför dyrt med bara mobiler i längden. Så det är det man behöver för att installera det som vi ska hämta ut. Blir kul! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0