Utvilad mamma

I går var vi ju på 70 års middag. Supermysigt var det, vi kom hem ngn gång runt 22.30-23.00 och då fick lilleman direkt pyjamas på sig och mat. Men trots att han egentligen var trött låg han bara och kikade. Så jag gav honom nappen, nu är det så att vi hela tiden använt latexnappar för att jag har hört att de svårare tar silikonnappar i början. Noah har ju tagit napparna men ofta tar det ett tag innan han begriper hur man ska suga då han nog förväxlar det med bröstet.
Igår provade jag dock med silikonnapp och jag är HELT överraskad. Han tar den på en gång och är mer nöjd nu än ngnsin. igår när han inte ville sova så satte jag bara nappen i munnen på honom och lade honom med snutten i sin säng, och tänkte att han får ligga där tills han lessnar. Men tror ni inte att ungen somnar av sig själv?!!!

Sen vid halv 1 vaknade han till och gnydde lite, prövade att ge honom mat men det ville han inte ha, och han ville inte heller ligga i sin säng så han fick sova med mig. Nästa gång vaknar jag av att han ligger och låter lite, jag sätter mig upp för att ge honom mat och upptäcker då att halva ungen är blöt, samt att hela min amningsbehå är blöt och det är en STOR blöt fläck i sängen. Jag förstår då att det är jag som läckt mjölk överrallt, men så mkt brukar det aldrig vara så jag tittar på klockan. DEN ÄR 06.30!!!
Ungen har alltså sovit hela natten! Han brukar i normala fall vakna 2-3 ggr för att äta och blöjbyte.
Det var iaf bara att låta honom äta lite från mina överfulla mjölkbomber, sen ta av honom den blöta pyjamasen och sätta på en ny torr. Det blev även blöjbyte, och det roliga var att trots att han inte fått ny blöja förrns där vid 23 ngn gång så var den nästan torr :)

Sen åt Noah lite mer och efter det somnade vi om och sov till kl 9 då vi gick upp. Har inte känt mig så här utvilad på LÄNGE!

Ikväll ska familjen på julkonsert, kommer bli jättemysigt. Man kan behöva få sig lite mer julstämning nu när det bara är blaskväder ute. SNÖ KOM TILLBAKA!

Lägger ut sen liten video på Noah med sitt underbara morgonhumör. Han höll på att skratta oxh le hur mkt som helst..fick också med ett stort leende på film, sen upptäckte han kameran.....
Ni ser ;) (ber om ursäkt att videon är felvänd)


Kommentarer
Postat av: carro

Åh vilken gulliplutt =D

2008-12-07 @ 13:19:05
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: Lina

Usch och fy, skönt att man inte flyttar fö jämnan! hade ni mysigt på advenskonserten? Julia var där med mormor och morfar, hon var helt fascinerad över lilla Jesus barnet. =)

2008-12-07 @ 22:35:25
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma <3

AA det är så himla skönt:D Man har ju läst om dom som vill ha mat 1gången i timmen:P

2008-12-08 @ 14:07:38
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Åh va noah är söt..

Jga läckte mkt jag emd i början, men nu är det intte så mkt mer.. såå skönt.. man blir så himla blött annars..



kram

2008-12-08 @ 22:34:01
URL: http://jessicalindell.blogspot.com
Postat av: carro

Du har fått en utmärkelse i min blogg :)

2008-12-09 @ 11:32:35
URL: http://nindo.blogg.se/
Postat av: GodCilla

Vilken liten snygging ni har! Vi var hemma hos mamma och pappa idag och satt och tittade på en massa gamla filmer vi filmat själv för länge sen. En massa roliga klipp av dig och Sara när ni var små. Ni var så söta! =)

2008-12-09 @ 20:06:57
URL: http://vitunhurri.blogg.se/
Postat av: Johanna

2008-12-10 @ 13:56:56
Postat av: Johanna

Hmm.... blev ett extra inlägg där... vad skönt att du fick sova min vän!! :D

2008-12-10 @ 13:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0