Sjuklingar

Nu är både jag och Noah sjuka här hemma. Att jag är sjuk bryr jag mig inte så mycket om men min stackars lilla älskling. Han är extremt mammig nu och vill helst vara uppe i famnen hela tiden, så nyser han massa och snarkar lite när han andas genom näsan.
Han har vid några tillfällen nu fått koksaltlösning i näsan och sen sög vi med nässugen. Det var inte så speciellt populärt men han kunde andas bättre sen iaf! Han är iaf på bättringsvägen nu, och även jag. Det enda jag tycker är riktigt jobbigt är rethostan jag har, hostar i ett och det är sååå störande, vill bli frisk nu, båda två!
Helgen har mest gått åt att kurera oss. Planen för mig och Noah (Jocke jobbade) var egentligen att åka på julmarknad i lördags som skolan min mamma jobbar på anordnar, men vi valde att vara hemma istället. Igår hade vi tänkt att åka ner på stan alla tre då det är skyltsöndag i Uppsala och hela stan är en enda stor julmarknad, med massa mys och fyrverkerier. Men även igår valde vi att stanna hemma. Lite tråkigt, men bättre att vara hemma så man blir frisk snabbare!



Vi har iaf börjat få lite julstämning, vi har fått upp stjärnor i fönstrena och lite juldukar och dylikt. Igår strömmade även julmusiken genom högtalarna och vi tände första ljuset i adventsljusstaken :)
Även första julklappen är inhandlad och jag har en idé om vad vi/jag ska handla till de andra :)

Idag ska jag vara duktig och försöka få lite saker gjorda här hemma, ska tvätta ett lass tänkte jag, och även dammsuga och skura av lägenheten. Känns så mkt bättre när det är gjort!
Sen kommer även mina föräldrar och lillebror över en sväng, och då får mamma passa Noah en snabbis medan pappa kör mig en sväng till banken. Måste fixa så att jag i fortsättningen får min FP utbetald till mitt konto, har nu fått ett utbetalningsavi vilket är lite omständigt tycker jag, så det ska fixas. Sen ska man även komma på vad vi ska ha för middag idag, ngt förslag? :)

Sen måste jag också säga TACK till Louise som hjälpt mig med min bloggdesign!

Kommentarer
Postat av: Melinda

Mysigt me en massa julsaker :)

krya på er ! måste ses nån gång :)

2008-12-01 @ 16:38:58
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Karro, Liams mamma <3

Liam har också vart snorig nu ett par dagar. Fick tipset på bvc att ta några droppar bröstmjölk mellan koksaltlösningen. Han blev alla fall bättre av det:)

2008-12-01 @ 17:05:04
URL: http://karroh.blogg.se/
Postat av: Jenny

aww vilken sötnos! hoppas ni kryar på er snart!

2008-12-01 @ 20:43:25
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Jessica Lindell

Alexander har varit snorig länge, och på BVC och när vi låg kvar på BB sa de samma till oss nämligen att han sväljer bröstmjölken fort och får det i näsan, men vi fick koklösning och de blev bättre..



Krya på er..



Kram

2008-12-01 @ 22:09:48
URL: http://jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0