God fortsättning

Nu var det LÄNGE sen jag skrev ngt här. Det har varit fullt upp nu runt jul så jag har inte riktigt haft tid att sitta här.
Dagarna innan julafton så tillbringade jag dagarna med att åka runt på stan och fixa det sista med julklappar och dylikt. Kan säga att det inte var kul alls att springa runt i den julruschen med barnvagn, nä nästa år ska jag  vara ute i GOD tid med alla klappar så man slipper ordna allt de sista dagarna.

Noah har också haft lite svårt att komma till ro på dagarna ordentligt de sista veckorna. Han ville bara vara hos mig under dagarna och vaknade när man la ner honom ngn annanstans, i flera dagar så sov han inte mer än en kvart i sträck under dagarna och det resulterade ju i en väldigt övertrött lessen liten pojk, och i en mamma som inte fick speciellt mkt gjort under dagarna. Det blev världens röra här hemma eftersom jag aldrig hann göra ngt så igår så röjde vi upp rejält, och det är sååå skönt att ha hemmet tillbaka i sitt vanliga skick.
Iaf, sen julafton som vi för övrigt tillbringade hemma hos mina föräldrar (mina farföräldrar var där med) så har Noah sovit bra på dagarna igen..superskönt!

Vi hade verkligen en supermysig jul! Min pappa kom och hämtade oss mitt på dagen ngn gång. Sen vid 15 så var det ju Kalle Anka enligt tradition. Noah myste på för fullt han med då det alltid fanns någons famn han kunde ligga och mysa i :) Efter Kalle så var det julbord och OJ vad jag längtat efter julmaten det här året asså! Det var verkligen såååå gott!
En stund efter maten så kom Zandra (mammas bästa vän) och hennes föräldrar dit och vi åt julgodis och Ris á la Malta. Kenneth (Zandras pappa) var även tomte och min lillebror var helt förundrad och sprang fram och kramade tomten.
Det var bara han som fick sina julklappar då. Efter att de åkt hem fick Benjamin gå och lägga sig och det blev julklappsöppning för resten av oss. Efter att alla klappar var öppnade så spelade vi spel fram till ca 1 på natten då vi gick och lade oss (vi sov över där). Såå mysigt hade vi!
På juldagen åkte J och jobbade så jag och Noah var kvar hos mina föräldrar under dagen. Sen på eftermiddagen kom min morbror med familj, min andra morbror samt min mormor med man och vi åt julbord igen (J kom hem tills då)
Sen så öppnade vi julklapparna från dem och bara umgicks och hade det trevligt. MIn pappa körde hem oss sen på kvällen och sen på annandagen var Noah och jag bara hemma medan J jobbade. Sen på kvällen kollade jag och J på Mamma Mia som jag fick av han i julklapp.

(bilder kommer senare från julhelgen då jag glömt min kamera hemma hos mina föräldrar)

Igår fick Noah träffa sin farmor för första gången. Det var ett kärt möte kan jag säga och farmor grät när hon skulle åka. Även faster Therese (samt farmors sambo och två forsterbarn) var här och de hade tagit med sig julklappar till Noah. Ett babygym fick han bland annat från dem.

Här kommer en liten lista på vad Noah fick i julklapp :)

Babygym
2 nappar
Bok - Bland tomtar och troll
Bok - Linus bästa leksaker
Bok - Nu kör vi
Bok- Härma djuren
Nappburk
Djurreflexer
Döskallereflex
Matservis - Puttes äventyr i blåbärsskogen
Mjuk prasselbok
Body med tossor
Två isbjörnar (gossedjur)
N O A H i träbokstäver
Två pyjamasar
Body med byxor
Body - Black Sabbath
Barnvagnsskylt
6 nappar
Nappflaska
Fleecefilt
Mjukt flygplan med N på vingarna samt en mask som pilot
Tröja med byxor - Born this cute
Mjuk mysig filt
Tossor
Skallra - Blomma med bi
Två par strumpor

God fortsättning till er alla!

Kommentarer
Postat av: Jessica Lindell

Jaa nu va de länge sen du skrev..

super fina julklappar han fick.. :)

God fortsättning vill jag önska er..



Kram

2008-12-29 @ 16:42:19
URL: http://jessicalindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0