Rubrik?

Usch, jag har börjat vakna av mig själv 8 på morgonen, oavsett hur trött jag än är kan jag inte somna om. Sen har lilleman en förmåga att vakna då med och ligger och har ett akrobatpass i magen. Får bara ta det som ett tecken på att han tycker att mamma ska gå upp :P
Sen har jag haft migrän igårkväll och under natten, är mkt bättre nu men har fortfarande ont i huvudet. Får ju inte ta vare sig några migräntabletter eller ipren nu så det är väl bara att vänta ut det :S

Något jag märkt är att man som gravid drömmer mycket mer än annars, drömmer väl i stort sett varje natt nu. I natt drömde jag faktiskt att jag fick en flicka (!!!) trots att vi vet 99% säkert att det blir en liten kille. Hon hade rött hår precis som pappa och bruna ögon precis som mamma, men who knows, vi kan ju få en tjej senare som ser ut så :)

Nu kom posten förresten, och i den fanns bl a en snuttefilt som jag vann på tradera (ej använd, i originalförpackning).
Vi tycker iaf att den är heltuff! :)



Igår gick det en såå fin dokumentär på femman som heter Mandy´s choice. Den handlade om ett ungt nygift par där killen råkade ut för en MC-olycka så han blev hjärndöd och låg i koma. Tjejen bestämde sig då för att ta ut och frysa ner hans spermier för hennes högsta önskan hade varit att få bära hans barn och eftersom att han var hjärndöd skulle det ju aldrig kunna ske på naturlig väg.
Så ett halvår efter hans död så påbörjar hon den konstgjorda befruktningen och det lyckas på första försöket. Så i dokumentären får man följa hennes graviditet och sen se hennes födsel. Oh, det var så fint alltihop!
Och hormonell som jag är så storgrina jag igenom i stort sett hela dokumentären, tyckte det var så fint (om än väldigt kontroversiellt) att hon ville göra det för att ha kvar en del av sin man!
Jocke bara log åt mig, tror han börjar vänja sig vid mina känslosvall numera ;)



Hon fick iaf en liten pojke som fick heta Kaven Michael Garvin. Helt underbart söt var han. Jag längtar sååå tills vår lilla kille är ute nu!

Kommentarer
Postat av: Lina

Den kollade jag också på.. Tokgrinade, och jag är inte gravid ;-)

2008-08-12 @ 12:11:31
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: I Magen Bor En Bebis

Den såg jag med lite av. Samtidigt som jag tittade på en dokumentär om familjer med 10 barn eller mer! Helt otroligt. Och det här med känsligheten tror jag kommer sitta kvar sen. Man gråter ju för inget numera! Hoppas allt är bra!

2008-08-12 @ 13:10:09
URL: http://imagenborenbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0