BM-besöket

God morgon på er :)
Var så trött igår när jag kom hem så orkade inte sitta ngt vid datorn. Men det gick jättebra hos BM. Hon är så söt min barnmorska, jag bytte ju och den här nya tycker jag så mkt om! Är glad att jag har ngn jag trivs med nu!

Vi gjorde iaf inte så mkt igår, blir mer nästa gång. Det vi gjorde var iaf att mäta magen, lyssna på lillbäsens hjärtljud och mäta mitt blodtryck.

Lite siffror: 

                                v. 25+0              v. 27+6
Blodtryck:
               110/79               122/71
SF-mått (mage):     24                       27,5
Fosterljud:               145                     150            
Viktökning:               +7
HB (järn):                 107
B - glukos:                5,2

                                     
Här är alltså lite siffror från detta + föregående besök. Fosterljuden är alltså antal hjärtslag/minut :) Så han ligger bra till där! Magen har vuxit rejält sen sist som ni ser. Från att ligga en ruta under mittkurvan så ligger jag nu en ruta över, blir kul att se hur stor bebis blir till slut och hur kurvan kommer gå.
Känns iaf bra att veta att lilleman växer som han ska!

Nu ska jag inte dit förrän den 10e september, men efter det blir det varannan vecka och nån vecka efter nästa besök börjar föräldragruppen! Jag längtar som en tok, ska bli kul att få träffa andra med tjockismagar med!

Kommentarer
Postat av: Johanna

ah... spännande!!! vill också ha en bäbis!! :D

2008-08-20 @ 14:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0