Min älskling är bäst!

Oh, jag blev så glad när Jocke kom hem idag. Han är ju för nuvarande anställd på McDonalds på 50% (men han jobbar typ 80), anställningen skulle visserligen gå över till heltid nu i september, men till vilket pris då? Det skulle innebära att han halva månaden skulle börja 6 på morgonen och andra halvan sluta 6 på morgonen. Hur bra är det när man ska bli småbarnsförälder?
Det skulle ju inte funka alls i längden! Dessutom vill jag ju att min älskling ska vara pigg när han kommer hem och kunna umgås med honom på normala tider som övriga par gör.

I torsdags gick han iaf till Expert som ligger vid Coop Forum och IKEA här och tänkte lämna in en ansökan. Ett jobb på en sån plats skulle ju vara helt perfekt för min lilla datageek!
När han lämnade in ansökan så sa de även att det för tillfället letar folk så var superbra tajming. De hörde senare av sig på fredagen och ville att han skulle komma på en intervju på måndagen (dvs igår). Men eftersom Jocke började jobba tidigt på morgonen och inte hade några rena skjortor så fick jag tvätta på söndagkvällen. Oturligt nog hann de inte torka p g a det dåliga vädret. Så klockan 04.15 igårmorse fick jag vackert stiga upp och stryka hans skjorta + underkläder torra (han var iaf nöjd och glad när han åkte iväg vid 5 :P).
Men vad gör man inte för att stötta sin man? ;)

Intervjun hade gått ganska bra, men eftersom det hade varit en stor hög med andras CVn och Jocke inte hade ngn branscherfarenhet vågade han inte hoppas för mycket. Dessutom sa de att det vid anställning då skulle bli på 80% (Jocke behövde heltid).
Sen idag när Jocke var på jobbet hade chefen på Expert ringt dit och sagt att han fick jobbet, dessutom så gav de honom en heltidsanställning (!!!). Är så lycklig för hans skull, det här var verkligen precis vad han hoppats på! Han är sååå duktig min prins!

Älskar dig såååå mkt!


(inte helt ny bild, men ni får nöja er med den då vi inte har ngn nytagen bild på oss)

 

Kommentarer
Postat av: Melinda

Nemen gud va jag känner igen honom nu :P jag tror fan att det va han som tog emot min beställning på mcdonalds i måndags morse :P om han nu jobbar på donkan vid de fyra mackarna ? :P :O

2008-08-13 @ 10:36:38
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: jocke

om det var på en morgon och en måndag och vid det fyra mackarna så har du rätt att det var jag:)

2008-08-13 @ 13:34:49
Postat av: Imse

Tack så mycket. Ja det är helt sjukt!

2008-08-13 @ 15:44:00
URL: http://imsevimekvinna.blogg.se/
Postat av: Melinda

Haha jaa men då va de han :P kommer ihåg han för att han va så jäkla trevlig :P :D jag & en kompis va där, och vi blev chockade över hur trevlig personalen va ;P hihi

2008-08-13 @ 17:46:13
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oh my GOD!! GRATTIS!!! Helt fantastiskt, jag ryser när jag läser det! Grattis! Love

2008-08-13 @ 20:10:56
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis, kul att han fick jobb :)

2008-08-13 @ 20:45:23
URL: http://spjatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0