Gomorron!

Då gick man upp för en liten stund sen. Jocke stackarn var tvungen att cykla till jobbet idag så han fick åka strax innan fem. Var vaken en vända då med, måste ju kolla att han kommer iväg ordentligt ;)

Något jag märkt sen jag blev gravid är att min kroppstemperatur stigit markant. Jag har alltid varit rätt så frusen av mig och Jocke är den av oss som är varmblodig.
Nu för tiden är jag dock sååå varm, måste ha fönstret öppet ordentligt på natten även om det blir lite kallt (det är ju varmt under täcket ju ;)), annars så svettas jag ihjäl känns det som. Jocke i sin tur sover med täcke, filt och överkast. Det är som att vi bytt roller, han är jättefrusen av sig nu och får lite smått panik på mig att jag ska ha det så kallt runt mig hela tiden. Men allt går nog tillbaka till det normala efter graviditeten får man hoppas för Jockes skull.

Idag ska vi iväg på fest, 75-års fest närmare bestämt. Det är min mormors man som fyller år (eller ja, han fyllde i tisdags men vi firar honom idag). Så det blir både släkt (mammas syskon med familjer) och "plastsläkt" (hans barn och barnbarn) som kommer. 23 blir vi allt som allt, så blir lite folk ändå. Blir kul med massa god mat och sällskap!
Vet dock inte vad jag ska ha på mig, vi ska sitta ute på altan, men eftersom att det varit så dåligt väder i flera dagar nu är det ju fortfarande kallt i luften så man måste nog klä sig varmt än då. Men hur lätt är det att klä sig snyggt i tjocktröja till 75-års fest egentliigen? :P

Vi får se vad det blir helt enkelt. Uppdaterar senare idag innan jag åker och hämtar upp Jocke till festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0