Glad NYHET :D

Såå skönt, i morse lyckades jag sova ut för första gången på länge (med ett antal toapauser dock :P). Sov ända till halv tio, vilket är länge för mig då jag vaknat mellan 7.45 och 8.30 de senaste veckorna. Känner mig riktigt pigg och utvilad nu iaf!
Idag är det städdag här hemma, Jocke jobbar så då får man väl passa på att göra ngn nytta! Han har ju varit ledig nu i två dagar och har varit såå skönt att ha honom hemma, har ju blivit såå Jocke-sjuk nu sen jag blev gravid. Saknar honom så fort han är borta ett par timmar, så när han jobbar nu så går jag och bara längtar tills han kommer hem så man får krama och pussa på honom. Är nöjd bara han är i närheten, lite knasigt hur beroende man blir av närhet och bekräftelse med alla dessa hormoner :)

Tänkte förresten dela med mig av lite nyheter som jag nämnde ngt om för några veckor sen (läs) och tyckte att nu så kan ni få veta.
Som jag nämnt tidigare så bor vi väldigt trångt just nu och är i behov av en större lgh innan bäsen kommer. Vi bor nu i en etta med kök på 36,5kvm. Vi har hemska grannar som spelar hög musik och skriker på nätterna. Inte ovanligt att man ibland inte somnar förns kl 6 på morgonen pga ljudvolymen. Det är minst sagt trångt och ibland känns det verkligen som man klättrar på varandra, så vi har under en längre tid letat ny lägenhet i ett bättre område.

Eftersom att inte det varit klart med alla papper och sånt så har jag inte velat skriva ngt tidigare men nu kan jag berätta den glada nyheten att vi faktiskt hittat en lägenhet. Det är en hyresrätt, 3rok på 83,5kvm och nu vet har vi fått veta att den är VÅR :D Och vi flyttar in så snart som den 1a september! Så på måndag eller tisdag så skriver vi kontrakt!

Lägenheten har superbra planlösning och ligger i en del av Uppsala som heter Sävja. Det är mest äldre par och barnfamiljer som bor i just den del av Sävja där vi ska bo. P g a att det är många äldre så finns det hiss fastän det bara är två våningar i huset. Perfekt för oss med barnvagn ju!
Eftersom de tidigare hyresgästerna vanskött lägenheten (tapeterna i rummen är slitna och har stora fettfläckar + att golven är trasiga) så kommer de byta ut tapeter och mattor i stort sett alla rum innan vi flyttar in. Känns sååå bra att vi får nytt och fräscht :) VI kommer också ha en balkong som vätter ut mot skogen så blir jättemysigt!
En annan sak jag är glad över är att min farmor och farfar bor endast 5 min gångväg därifrån. Jag och min farmor står varandra jättenära, så kommer bli många mysiga promenader med henne och bäbis i höst!
VIlle bara dela med mig av den här nyheten och hoppas att ni gläds med oss :D

Om ca två veckor är detta vårt nya hem:



VÄLKOMMEN!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att det löste sig med boende =)

2008-08-15 @ 19:55:09
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: emma

Okej, inte så långt kvar nu då alltså :) Min kom redan i v.32. Efter 30 sägs det ju vara "risk" att det kommer när som helst för vissa beroende på hur det har gått i släkten.

2008-08-15 @ 21:02:49
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Melinda

Guud va kul :D grattis till lägenheten !

2008-08-17 @ 10:42:35
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha tänk att jag inte såg igår att det var farfar o farmors port på kortet :P

ska bli jättekul att hjälpa er flytta!!!

2008-08-19 @ 16:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0